Young Professional Attraction Index (YPAI) -tutkimus on vakiinnuttanut paikkansa monenlaisten yritysten ja organisaatioiden employer branding -työkalupakissa. Se tarjoaa tuoreinta tutkimustietoa ja näkemystä korkeakoulutettujen uran alkuvaiheen osaajien rekrytointiin ja sitouttamiseen vuodesta toiseen, ja näin mahdollistaa pitkäjänteisen kehitystyön.
Haastattelimme viittä eurooppalaista yritystä kuullaksemme miten he ovat onnistuneet nousemaan houkuttelevimpien työnantajien joukkoon, mitä se on heiltä vaatinut ja mikä erottaa heidät muista yrityksistä ja organisaatioista. Tutustu tarinoihin ja löydä uutta inspiraatiota!
Konecranes on noussut yhdeksi houkuttelevimmista työnantajista Suomessa aitoudella ja pitkäjänteisellä työllä. Tutustu Konecranesin työnantajamielikuvan rakennustyöhön ja inspiroidu hyödyntämään YPAI-tutkimuksen tuloksia omassa työnantajamielikuvan kehityksessä.
Finanssialan jätti Nordea ei turhaan odottele, että nuoret ammattilaiset pääsevät vauhtiin. Heille tarjotaan alusta asti mahdollisuus päästä kehittymään ja kasvamaan liiketoiminnan mukana, keräten samalla arvokasta kokemusta matkan varrella. Lue koko tarina ja inspiroidu!
Ruotsalainen AFRY on tunnistanut, että selkeä viestintä on avainasemassa nuoria ammattilaisia rekrytoitaessa ja sitouttaessa. He haluavat oppia tuntemaan työnhakijat ja mitä heillä on tuoda mukanaan. Tutustu AFRYn tarinaan - mikä siinä inspiroi sinua eniten?
Vuoden 2020 YPAI-tutkimuksen tulokset on jaettu neljään osaan:
Vaikka Northvolt on ollut toiminnassa vasta vuodesta 2016 lähtien, ovat he onnistuneet rakentamaan vahvan työnantajabrändin ilmastokriisiin ratkomisen avulla. Lue koko tarina - tunnistatko Northvoltin toimintatapojen vahvuudet?
Kun on kyse nuorten ammattilaisten houkuttelemisesta, DNV GL menee suoraan asiaan: luodaan selkeät odotukset siitä, mitä tuleman pitää ja miten yksilöit voivat vaikuttaa urapolkuunsa talon sisällä. Ketteryys on tarinan ytimessä - tutustu tarkemmin.