Kun hakijoilla on mistä valita, nousee työnantajamielikuva ratkaisevaan rooliin. Yrityksiltä odotetaan yhä enemmän sosiaalista läpinäkyvyyttä, mikä tarkoittaa panostuksia työnantajamielikuvan systemaattiseen rakentamiseen työnantajamarkkinoinnin kautta. Anna meidän tehdä yrityksestäsi vetovoimaisempi valinta hakijoiden silmissä - tutustu työnantajamarkkinointipalveluihimme!
Osaajista käydään kovempaa kilpailua kuin koskaan, minkä takia systemaattinen työskentely työnantajakuvan eteen kannattaa. Myös rekrytoinnit ovat oiva tilaisuus vahvistaa yrityksen työnantajamielikuvaa, joka myös pitkällä tähtäimellä kantaa hedelmää. Oli kyseessä yksittäinen helpompi tai haastavampi haku, trainee-ohjelma tai kesätyökampanja, meiltä löytyy ratkaisu.
Asenteet, mielikuvat ja ennakkoluulot muuttuvat hitaasti ja muutokseen vaaditaan pitkäjänteistä ja systemaattista työtä. Työnantajamielikuvatyössä on tärkeää tunnistaa, mitä kohderyhmä etsii tulevassa työnantajassaan? Tähän vastauksia saadaan vuosittain toteutettavan YPAI-tutkimuksemme kautta. Vaikka erinomainen työpaikkailmoitus on tärkeä, vaaditaan brändin rakentamiseen pitkäjänteisempää työtä. Me annamme luovien ideoiden tulvia ja autamme konkreettisen toimintasuunnitelman tekemisessä työnantajamarkkinointia varten.
Jopa 50 % nuorista ammattilaisista löytää työpaikkansa mieluiten sosiaalisesta mediasta (AW Brand survey 2019). Siksi tarjoamme sosiaalisen median markkinointipaketteja, joihin kuuluu brändinäkyvyys ja aktivoinnit soveltuvissa kanavissa, kuten Facebookissa ja Instagramissa. Tarkkojen kohdennusmahdollisuuksien ansiosta somen kautta tavoitetaan tehokkaasti myös passiiviset työnhakijat.
Työnantajamielikuvan rakentaminen korkeakouluopiskelijoille on tärkeää jo ensimmäisestä opintovuodesta lähtien. Excursiot ovat oppilaille hyödyllinen ja toivottu tapa tutustua työnantajiin. Niillä voidaan esitellä yritystä, kulttuuria ja kertoa uramahdollisuuksista. Lisäksi excursioihin voidaan yhdistää elämyksellisiä ja viihteellisiä elementtejä, kuten ruokaa, musiikkia tai erilaisia aktiviteetteja.
Nykyisten työntekijöiden inspiroivat uratarinat avaavat potentiaalisille työnhakijoille yrityksen tarjoamat urapolut konkreettisemmin. Uratarinoilla pyritään luomaan samaistumisen tunnetta, antamaan informaatiota sekä luomaan kilpailuetua rekrytoinneissa. Uratarinat on vaivaton esittää niin videomuodossa kuin blogikirjoituksinakin.
Excursioiden lisäksi tarjoamme myös muita tapahtumakokonaisuuksia, jotka ovat asiakkaillemme mahdollisuus kohdata tulevat työntekijät face-to-face. Yhä useampi valitsee avaimet käteen -paketin, jossa räätälöimme tapahtumaosallistumisen ja sitä tukevan sosiaalisen median kampanjan yhteen.
Opiskelijoiden tavoittaminen on tehokasta myös ainejärjestöjen ja oppilaitoskumppaneidemme suorapostitus- ja yhteyslistojen kautta. Olemme luoneet merkittävän ison partneriverkoston, joiden jäsenistölle meillä on suorakontaktointimahdollisuus. Rakennetaanko teille oma kokonaisuus?
Mitä tapahtui, kun perinteinen mielikuva kiinteistövälittäjästä laitettiin remonttiin? "Hakijaryntäys" voisi olla osuva vastaus, sillä Uuden ajan välittäjä -rekrytointikampanja puri tehokkaasti kohderyhmäänsä.