ServiceNow-tietojärjestelmä kasvattaa suosiotaan yritysmaailmassa ja teknologian taitajat revitään nyt IT-alan työmarkkinoilla käsistä. Academic Work Academyn ServiceNow-intensiivikoulutus tarjoaa alanvaihtajille houkuttelevan lähtölaukauksen IT-alalle, joka mahdollistaa kiinnostavia työ- ja kehittymismahdollisuuksia ilman aiempaa alan taustaa.
ServiceNow on pilvipohjainen ohjelmistoalusta, jolla yritykset ympäri maailman hallinnoivat, kehittävät ja automatisoivat prosessejaan ja palveluitaan. Vuonna 2004 perustettu ServiceNow on kasvanut vauhdikkaasti, ja on tällä hetkellä yksi lupaavimmista teknologiayrityksistä. Yli 7700 yritystä eri puolilta maailmaa luottaa toimintojaan ServiceNow-alustan pariin, heidän joukossaan muun muassa Danske Bank, Deloitte, NHL ja Kööpenhaminan ja Los Angelesin kaupungit. On yleistä, että yritykset ostavat ServiceNow-kehitystä ja osaamista ulkopuolisilta kumppaneilta, minkä takia ServiceNow on keskeinen osa monen IT-konsultointiyrityksen palveluvalikoimaa.
Mitkä ovat ServiceNow’n käyttökohteet? Yleisimpiä ServiceNow’n käyttökohteita ovat yritysten IT-palvelut, HR-palvelut sekä asiakaspalvelu. ServiceNow taipuu monille toimialoille, kuten finanssi-, energia-, sote- ja päivittäistavara-alalle. ServiceNow kehittyy teknologiana kokoajan ja tarjoaakin näin pitkäksi aikaa opittavaa ja kehittymismahdollisuuksia!
ServiceNow-järjestelmän parissa työskentely on niin kutsuttua low-code-kehitystä. Järjestelmää räätälöidään eli konfiguroidaan koodaamalla, mutta pääpaino on ServiceNow-alustasta löytyvien valmiiden rakennuspalikoiden yhdistelemisessä. Työ koostuu siis sekä teknisestä nikkaroinnista että bisnesymmärrystä vaativasta suunnittelusta ja määrittelystä.
ServiceNow-konsultit auttavat yrityksiä alustan käyttöönotossa, kehittämisessä ja räätälöinnissä sekä jatkuvassa ylläpidossa. Lisäksi työhön kuuluu runsaasti liiketoimintaprosesseihin tutustumista ja niiden kehittämistä tiiviissä yhteistyössä asiakasyritysten edustajien kanssa.
ServiceNow on mainio reitti IT-uralle ja alustan tarjoamiin mahdollisuuksiin kannattaakin tutustua ajatuksella. ServiceNow paitsi kasvaa vauhdikkaasti – siihen myös luotetaan. ServiceNow’n tämänhetkinen asiakkaiden säilyttämisaste – eli kuinka moni asiakkaista uusii sopimuksensa – on Forbesin mukaan noin 97 %. Hommaa siis riittää nyt ja tulevaisuudessa. Vastikään ServiceNow valittiin ensimmäistä kertaa arvostetulle Fortune 500 -listalle, mikä on osoitus teknologian suosion valtavasta kasvusta maailmanlaajuisesti! Tiestikö, että peräti 85 % Fortune 500 -listan yrityksistä hyödyntää ServiceNow-teknologiaa?
ServiceNow on ihanteellinen alusta oppimisesta ja uusista haasteista nauttivalle alanvaihtajalle: siitä on melko helppo päästä jyvälle, mutta alustan nopea kehitysvauhti, monipuolisuus ja lukemattomat sovellusmahdollisuudet pitävät huolen siitä, että aina löytyy uutta opittavaa.
Koulutus sopii henkilölle, jolla on kiinnostusta ratkoa liiketoimintahaasteita teknologian avulla ja tukea yrityksiä digitalisaatiossa ja liiketoiminnan kehittämisessä. Haluat työskennellä monipuolissa asiakasprojekteissa, etsiä ratkaisuja ja nikkaroida koodin parissa.
ServiceNow-koulutus sopii alanvaihtajille, joten asiantuntijuus ei välttämättä ole kiinni aiemmasta teknologiaosaamisesta. Työ edellyttää ennen kaikkea bisnesymmärrystä – käsitystä siitä, mitä yrityksessä tapahtuu, miten prosesseja voisi tehostaa automatisoimalla työtehtäviä ja miten tehostaminen käytännössä onnistuu ServiceNow-järjestelmän avulla. ServiceNow-osaajan työkalupakkiin kuuluu myös ongelmanratkaisu ja soveltamiskyky, sillä alusta on laajasti muokattavissa asiakasyrityksen tarpeiden mukaan.
AW Academysta valmistuttuasi aloitat työt vakituisessa työsuhteessa Academic Workilla ja työskentelet konsulttina asiakasyrityksessämme.
Tutustu ServiceNow-alumniemme uratarinoihin ja inspiroidu. Ehkä Sinä, olet meidän seuraava SerivceNow-osaajamme?